Keszthelyi Nikoletta, a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) környezetvédelemért felelős helyettes államtitkára a magyar és az európai ökocímke tanúsítványok átadási ünnepségén arról beszélt, hogy a fogyasztói társadalom egyre nagyobb rétege hoz környezettudatos döntéseket, mely magában hordozza azt, hogy az ilyen irányultságú termékek és szolgáltatások kereslete is növekvő tendenciát mutat.
A Nuxon pontosan ezen környezettudatossági szempontok miatt tette le a voksát a MESP technológia és az Airlite festékek mellett.
Az említett tanúsítványt azon cégek nyerhetik el, melyek teljesítik a szigorú környezetvédelmi előírásokat. A helyettes államtitkár azt is elmondta, hogy az adott követelményrendszernek megfelelő gyártó/szolgáltató világosan és egyértelműen közli fogyasztóival – címkéje segítségével –, hogy elhivatott a fenntarthatóság és a környezetvédelem iránt.
Az ökocímke nem szimplán egy elismerés, mivel azt is bizonyítja, hogy a minősített termék az átlagnál kevésbé terheli a környezetet, mely igaz teljes életútjára a gyártástól a hulladékká válásáig.
Arról is szó esett többek között, hogy Magyarországon egyre több vállalat ismeri fel versenyelőnyét a tanúsítvány által, hiszen mindamellett, hogy képviselik a fenntarthatóságot, és környezettudatos tevékenységet folytatnak, szeretnék is ezt hitelesen bemutatni magukról.
A helyettes államtitkár arra biztatja a cégeket, hogy minél többen pályázzanak az ökocímke elnyerésére.
forrás: TIM: növekszik a kereslet a környezettudatos termékek iránt | Trade magazin